Tuesday, February 10, 2009

aku insan biasa

_ _ _ _ _ _
bukan semudah pada sebutan...bukan sesenang ejaannya...
kepercayaan?
satu pekara yg sgt sukar utk d nilai...
kejujuran?
sukarnya hendak d ukur...
kesetian?
tak tau bagaimana hendak d buktikan..

aku begini..
hidup ku dikelilingi ramai org..
yg membenci, mencemuh...
ak sukar untuk menilai
yg mana ikhlas dgn ku
namun ak percaya
Allah swt maha adil
segala yg diberi
pasti akan ada hikmahnya

aku sukar untuk menerima
tetapan yg d berikan
aku menjerit mintak d fahami
adakah itu salah ku?

sekian lama ak bersahabat
walau dr jauh..mereka tetap igt pd ku
hanya mereka sahabat sejati
namun kini
harus kah aku melepaskan
mereka dr genggamanku?

sukarkah untuk mempercayai ku?
terlalu jahatkah diri ku ini?
aku tidak ingin d benci..
aku tidak akan mendustai
apa yang aku lakukan
tidak pernah aku sembunyikan

mengapa sukar kau mengerti
perasaan hati kecil ku ini
namun aku tidak boleh menurut hati
karna hati telah kau miliki
jasadku telah menjadi hak hakiki
tiada apa yg mampu ku lakui
hanya mampu menuruti

tersentuh rasa hati ku ini
bila teringat masa nan suci
bukan niat utk menginsafi
namun sebagai pedoman diri

aku berdoa pada Ilahi
moga kita tetap sehati
kekal bahagia hingga ke mati
hidup akhirat dan juga duniawi
sama-sama kita tempuhi

Ya Allah ya Tuhan kami
ampunkan segala dosa-dosa hamba Mu ini
mohon hidup d berkati
menjadi keluarga rukun dan damai
agar kasih sayang melimpahi
kesucian hati dan cinta kami
agar menjadi keluarga abadi
keluarga sakinah,mawaddah dan warrahmah

amin amin ya rabbilalamin
amin amin ya rabbilalamin
amin amin ya rabbilalamin

No comments: