Saturday, February 21, 2009

Aku tak bisa..

hatiku terguris kembali
luka semalam yg kusangka telah pulih
berdarah kembali
aku merasa sakit
pedih dan luluh
Ya Allah..
kenapa aku harus melalui semua ini
kenapa haus aku perlu mengingati kisah yg dulu
kenapa perlu ku tatap wajah mereka
org yg dulu aku kasihi
org yang dulu aku sanjungi


terlalu jahatkah diri ku ini
aku sedar
aku hanya insan yang lemah
aku tidak dapat lari dari segala kekilafan
kenapa aku tidak bisa melupakan
segala kenang yg berlalu

kenap erlu aku ingatikisah semala?
kenapa perlu aku renungi saat yang dulu
kenapa aku perlu terus menyalahi diri
kenapa...
kenapa
kenapa..

may
kau seharusnya kuat
kenapa kau mudah kalah hanya dengan tenungan dari mereka
mereka bukan utk diri mu
telah menjadi ketetapan Ilahi
mereka bukan pendamping mu

tidak puaskah kau di hina
tidah puas kah kau di cerca
kenapa kau masih mengharp belas dr mereka
kenapa tak bisa kau melupakan mereka

kau harus ingat
detik ketika kau di lempar keluar
sewaktu kau tidak d peduli
tidak kah kau ingat semua itu
kenapa kau masih mengharap kasih dari mereka

mereka seolah jijik melihat mu may
tapi mengapa
mengpa kau masih mengharapkan semua itu lagi
tiak kah kau rasa terhina
tidak kah kau merasa malu
tidak kah kau rasa membenci
setelah apa yang telah mereka lakukan pada mu may
may..
may..
may...

bangunlah may
kau punya segalanya
kau punya suami yang penyayang
kau punya sahabat d samping
kau punya teman utk gembira
kau punya keluarga yang tercinta
kau punya segalanya
apa lagi yg kau inginkan
tidak malu kah kau untuk mengemis kasih
pada insan yg tak sudi

kau tak perlukan mereka
karna kau punya segalanya
tabah lah may
kuat lah
ramai yg berada d samping mu may


ya Allah
ampunkan dosa2 ku, dosa suami ku,
dosa kedua org tua kami serta org2 yg kukasihi..
aku sesungguhnya hambamu yang hina
hanya tahu memohon dan meminta-minta
namun apakan daya
hanya kau tempat ku meminta pertolngan
hanya kau tempat ku meluah rasa

Ya Allah
aku mohon pada mu
kuatkan lah semangat ku Ya Allah
kuatkan hati ku
aku tidak mengerti akan perasaanku
kenapa harus aku mengharapkan sahabat ku kembali
setelah apa yg telah mereka lakukan..
Ya Allah...
aku tidak mengerti cobaan mu ini Ya Allah
aku tidak dapat memahaminya Ya Allah
apa yang harus ak lakukan..
aku mohon pada mu..
jika mereka bukan jodoh ku, kau jauhkan lah hatiku dari hati mereka
hilangkan lah perasaan sayang ku yg masih terpahat dari mereka
hilangkan lah perasaan kasihku dari mereka ya Allah..
aku tidak mampu untuk menanggungnya ya Allah
jika mereka mmg jodhku, kau satukan kembali hati kami
kau ikatkan kembali hati kami
dengan ikatan yg tulus dan ikhlas
agar menjadi sahabat yang sejati
untuk d dunia dan akhirat..
ak juga memohon, agar mereka
sentiasa d beri kebahagiaan
dunia dan akhirat..

amin amin ya rabbilalamin....

No comments: